Z wędką w ręce

Z wędką w ręce

czwartek, 5 marca 2015

Jezioro Mucharskie i kwestia wędkowania ???




           Witam serdecznie, po wielu zapytaniach odnośnie czy posiadam jakieś informację czy po oddaniu w użytkowanie do RZGW Kraków zbiornik zostanie udostępniony dla wędkarzy.
           Postanowiłem zainteresować się tematem, ale od początku dla niewtajemniczonych.
Jezioro Mucharskie jak docelowo będzie nazywany zbiornik zaczęto budować prawie 30 lat temu jako zbiornik wody pitnej dla śląska. Po 1989 roku po zmianach gospodarczych i politycznych okazało się to zbędne i jezioro ma pełnić głównie rolę przeciwpowodziową dla Krakowa jak również powstał ośrodek zarybieniowy oraz znacznie podniesie się atrakcyjność regionu pod względem turystycznym. Jezioro ma zostać oddane do użytku w czerwcu 2015 roku.


          Teraz do rzeczy :) Po wykonaniu telefonu do RZGW i grzecznej prośbie czy mógłbym się dowiedzieć czy jezioro po oddaniu zostanie udostępnione dla wędkarzy usłyszałem tylko " ... zbiornik nie został jeszcze oddany do użytkowania i nie będziemy udzielać informacji..." więc postanowiłem w drugiej kolejności zadzwonić do gminy do Mucharza z tym właśnie zapytaniem. Po odebraniu telefonu w gminie i przedstawieniu sprawy zostałem przełączony do odpowiedniej pani, która była na tyle miła, że zechciała odpowiedzieć na moje pytania. Pani w gminie powiedziała, że wiedzą tylko tyle, iż jezioro zostanie prawdopodobnie w całości lub w jakiejś części udostępnione dla wędkarzy jak również dla żeglarzy z wyjątkiem motorówek. Więcej owa Pani nie mogła mi powiedzieć żadnych konkretów,  gdyż RZGW niechętnie mówi o planach co do jeziora, ale dała mi kontakt do pewnego pana z PZW, który był zainteresowany sprawą i wie dużo więcej więc postaram się z nim skontaktować. Z kolei dotarły do mnie informację ( zaznaczam, że nie wiem ile w tym prawdy), że jeziora nie będzie dzierżawił PZW, i na jeziorze będzie prowadzony komercyjny odłów ryb. Postaram się ustalić tą kwestie i na pewno o niej napisze.   

Poniżej przedstawiam mapkę z zaznaczonymi odcinkami specjalnymi na rzece Skawie, których zarządca jest RZGW ( oba odcinki znajdują się po obu końcach jeziora) :
  • od ujścia Stryszawki do mostu drogowego w Zembrzycach
  • od mostu drogowego poniżej zapory w Świnnej Porębie do ujścia Ponikiewki  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz